Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op kitesurf.startpagina.nl

lekke kite

  • mark

    Hoi,

    Ik heb net een nieuwe kite gekocht. merk ik dat hij heel langzaam leegloopt.

    binnen opgepompt en ik zie na enkele uren dat er duidelijk minder lucht in zit.

    heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

  • Marc van de Ven

    hey Mark,

    het zou kunnen dat je zand in je ventielen hebt of dat je ventielen niet meer goed op de bladder verlijmd zitten.

    als het 2e het geval is dan moet je je bladder uit je strut halen en het ventiel beter verlijmen op je bladder.

    het ventiel zit met een soort van kraag op je bladder gelijmd en die kraag wil wel eens los laten.

    ik pak meestal een spuitje van het ziekenhuis en zuig een beetje lijm op uit mijn repair kit en na het schoonmaken met alcohol van het te lijmen oppervlak spuit ik dan de lijm onder de kraag van het ventiel.

    het kan natuurlijk ook nog zijn dat je ergens een klein gaatje hebt en die vind je hetzelfde als bij een fietsband. haal de bladder uit de strut en pomp m op en houd m in het water, dan zie je vanzelf waar het lek zit. deze techniek kun je ook toepassen bij een eventueel lek bij de kraag van het ventiel.

    succes